Body Composition / Fatloss Camp

Fem ting jeg har med hjem i bagagen fra Body Composition / Fatloss Camp

  1. Ændring i tøjstørrelse er bedre metode til evaluering af fedttab end vægt.
    • Mange fokuserer på kropsvægt, hvilket kan være en ulempe, da vægten er let påvirkelig af f.eks. kropsvæske, muskelmasse og hormoner.
    • Vores tøj forbliver den samme størrelse og kan derfor være et bedre redskab til evaluering af fremgang / udvikling, end tallet på vægten.
  2. Der er forskel mellem normal og optimal
    • Hvad der er normalt for nogen, er det ikke nødvendigvis for andre.
    • Det er vigtigt, at man søger efter at finde ud af, hvad der er mest optimalt for en selv.
  3. Søvn er afgørende for fedttab
    • Det er vigtigt at prioritere sin søvn, for at øge sandsynligheden for at opnå resultater.
  4. Mængden af aktivitet, som minimum er nødvendig for fedttab, er den mest hensigtsmæssige.
    • ”Vi starter ikke bilen med 120 km/timen, men starter på 30 km/t og øge så langsomt farten.” – lidt samme tanke er gældende for fedttab.
    • Det er ikke nødvendigt at træne hver eneste dag, hvis fedttab kan opnås ved mindre aktivitet.
  5. Variation af træningen er vigtigt.
    • At træne en muskel / kroppen på samme måde igen og igen, kan ses lidt som at bøje et stykke metal. I starten vil der ikke ske nogen skade, men med tiden vil det blive svagt og skadet.
    • Variation af træningen kan gøres på mange måder f.eks. ved ændring af øvelser i styrketræningen, ved intervalløb frem for distance løb eller omvendt, osv.

 

Det har været et virkelig godt seminar – massere af viden, nye redskaber, god inspiration, læring, udfordring, træningserfaring og personlig udvikling. Jeg er så klar til at tage afsted igen 😀

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.